|
|
|
מגנט המסכים |
|
|
|
מס' גולשים שצפו בספר: 1422 |
|
|
ספר הילדים "מגנט המסכים" מאת דורון ארז בהוצאת "ספריית דורון עפרון" עוסק בנושא המעסיק הורים רבים: התמכרותם של ילדים למסכים השונים. לא מעט מחקרים בשנים האחרונות מוקדשים לשימוש שעושים ילדים במסכים השונים המקיפים אותם במהלך היום. בין שלל החוקרים שוררת אחדות דעים בנוגע לעובדה כי יש להגביל את משך הצפייה של הילדים במסכים על מנת לאפשר להם לרכוש מיומנויות חברתיות וקוגניטיביות שונות. אך למרות ההבנה של ההורים כי עליהם להגביל את שעות הצפייה של ילדיהם, רבים מהם מתקשים לעשות זאת.
זו גם הדילמה הניצבת במרכזו של הספר הנוכחי בו איתמר הצעיר המבלה זמן רב מול המסך בצפייה בתוכניות הילדים האהובות עליו. הוא שקוע כל כך בתוכניות השונות עד כי הוא שוכח לפעמים לאכול. הוריו של איתמר מרגישים לפעמים חוסר אונים בבואם להתמודד עם התמכרותו של איתמר הצעיר למסכים. לאביו של איתמר יש הסבר למשיכה של בנו למסכים, הוא משוכנע שהסרטונים בהם איתמר צופה מכילים מגנט הלוכד את תשומת הלב ולכן איתמר לא מצליח להתנתק מן המסך. אמו של איתמר מחליטה להגביל את זמן הצפייה של איתמר במסך לשעה אחת בלבד בתיאום עם איתמר, אך ליתר ביטחון מניחה לצד המסך מבטל מגנטים. כשהשעה חולפת והיא מבקשת מאיתמר להפסיק לצפות הוא פורץ בצרחות, זה הזמן בו אביו שב הביתה והוריו מתייעצים זה עם זו באשר לדרך בה יוכלו לגרום לו להפסיק לצפות במסך בעצמו.
אמו מציעה להפסיק להגביל את הצפייה של איתמר ולאפשר לו לצפות ללא הפסקה, היא מאמינה שזו הדרך היחידה בה ילמד לבד שעליו לצמצם את שעות המסך שלו. "ועד אז" שואל אביו? ואמו משיבה שעד אז הם יתנהלו כמו שהתרגלו לפני שנולד, יאכלו, יתארגנו לשינה ויישנו. ואכן זה מה שקורה, השניים אוכלים ארוחת ערב, מתארגנים לשינה ועולים על יצועם וכל אותו הזמן איתמר צופה במסך. לפני השינה אמו אומרת לאביו שכילדה למדה מניסיונה יותר מן ההוראות של הוריה.
בשעת לילה מאוחרת איתמר מוצא עצמו בחושך כשהוריו אינם לצידו, הוא ניגש למטבח ונזכר כי טרם אכל ארוחת ערב אך זו אינה ממתינה לו על השולחן והוא לוקח מעדן מן המקרר ושב להתיישב מול המסך עד שהוא נרדם. השינה מול המסך אינה נוחה ואיתמר מתעורר במהלך הלילה הולך לישון במיטתו . בבוקר הוא מתקשה להתעורר ומגיע לגן עייף מאוד כשהגננת תוהה מדוע הוא כל כך עייף הוא מסביר לה שצפה בסרטונים. במשך היום במקום לשחק בקוביות או בארגז החול, לאכול ארוחת בוקר או לשחק בכדור, הוא ישן.
בדרך הביתה איתמר אומר לאמו שאינו רוצה לצפות בסרטונים, הוא אוכל, מתארגן לשינה וכשאבא שב הוא כבר ישן היטב במיטתו. למחרת איתמר מתעורר עירני והולך לגן בשמחה כדי לשחק עם כל הילדים.
הספר הפונה לילדי הגן הבוגרים מתאים לקריאה משותפת עם מבוגר, ומשום שהוא מודפס בפונט גדול ומנוקד, ידבר גם לתלמידים הצעירים בבית הספר היסודי שיוכלו לקרוא בו בעצמם. הספר מלווה באיוריו הצבעוניים של המאייר הוותיק דני קרמן, הממחישים לילדים שאינם אמונים על רזי הקריאה, את עלילת הספר. גווני האיורים משתנים בהתאם למקום בו מתרחשת העלילה ולשעות השונות של היום, ותחושותיהן של הדמויות השונות מקבלות ביטוי ברור בהבעות פניהן ובשפת הגוף שלהן ומאפשרות לילדי הגן לחוות את הקריאה בספר באופן בלתי אמצעי.
דורון ארז (57), נשוי לרבקה ואב ל-3 ילדים. גר בקיבוץ עין דור, מגדל ירקות ועצי פרי בגינה, כותב סיפורים, שירים, ומצלם. מנכ"ל ובעלים של חברת ארז אדר מחשבים בע"מ שמספקת שרותי מחשוב למוסדות וארגונים.
מגנט המסכים הוא ספרו הרביעי של דורון ארז, אשר כקודמיו עוסק בסיטואציות יומיומיות בחייהם של הורים וילדים ובקשר ביניהם.
ספריו הקודמים: "לפיד השלום" - עוסק בפתרון בעיה בדרך של גישה חיובית ומשתפת. בסיפור המתאר משחק ילדים פשוט ויומיומי מסתתר מסר שמשמש את אחד המצפנים החשובים בחיים: הידברות בדרכי נועם! "לשחרר את אבא" - אבא חוזר מהעבודה כשאיתי ישן. איתי מחליט שיש מפלצת שלא נותנת לאבא לחזור בזמן והוא יוצא לשחרר את אבא; "שעה טובה" - האבא שעסוק בטלפון הנייד כל הזמן והבת מגיעים להסכם של "שעה טובה" - זמן איכות בלי הטלפון הנייד.
בימים אלה עובד דורון ארז על הכנת ספרו החמישי לילדים. הספר " כְּבָר לֹא לְבַד" יעסוק בילד שכל עולמו בטלפון. יש לו המון חברים בטלפון והוא משתמש בו כדי ליצור קשר ולהעביר מסרים, אבל הוא מרגיש בודד. בסיפור הוא מאבד את הטלפון, דבר שמוביל אותו בסוף לחברות אמיתית.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מס' גולשים שצפו בספר היום: 0 |
תאריך הכנסה לאתר 06/06/2019
מעשה באיתמר שאוהב לצפות בסרטונים. הבנאי עם קסדתו הצהובה רצים לפני עיניו, פרק אחרי פרק ואיתמר מתקשה להתנתק שעות. לא נדרש לו אוכל ולא זקוק הוא לשינה – רק המסך מרתק אותו.
אולי יש מגנט במסך הלוכד אותו ואת מחשבותיו? חושב אבא. הוא ממציא מכשיר מיוחד שאמור לבטל את המגנט. אבל ההמצאה לא פועלת. אבא... המשך הביקורת
מעשה באיתמר שאוהב לצפות בסרטונים. הבנאי עם קסדתו הצהובה רצים לפני עיניו, פרק אחרי פרק ואיתמר מתקשה להתנתק שעות. לא נדרש לו אוכל ולא זקוק הוא לשינה – רק המסך מרתק אותו.
אולי יש מגנט במסך הלוכד אותו ואת מחשבותיו? חושב אבא. הוא ממציא מכשיר מיוחד שאמור לבטל את המגנט. אבל ההמצאה לא פועלת. אבא ואימא מתייעצים בינם לבין עצמם ומגיעים למסקנה שאין זה נכון לנתק את החשמל או כדומה, לחץ ושכנוע לא משפיעים. צריך לאפשר לילד לפתח אחריות ועמידה בהסכמים ואז .... צץ רעיון!
הבית ממשיך להתנהל כהרגלו – ארוחת ערב, מקלחת וכדומה. איתמר עדיין מרותק ולא מתנתק מהמסך. בלילה ההורים ישנים. איתמר ממשיך לצפות בסרטונים. לפתע הוא מגלה שהוא לבד, בחושך, ללא ההורים. מה יעשה עכשיו איתמר? האם יפסיק את צפייתו ויתרחק מהמסך? יפרוש לישון?
מה קורה בבוקר? איך הצפייה האין סופית השפיעה עליו ועל יומו? מה למד מהחוויה?
הספר מתאר דרך אחת מיני רבות האפשריות להתמודד עם התמכרות ילדינו למסכים. האם זאת הדרך האולטימטיבית? כל אחד יחליט לפי דעתו, אופיו, ניסיונו ועוד. אבל אין ספק שהספר נעים, נוגע בנקודה רגישה עד כואבת של המקום שהמסכים הרבים והמגוונים תופסים בחיי ילדינו. האיורים מקסימים. הקראתו של הספר לילד מכור נותן לו חומר למחשבה.
תאריך הכנסה לאתר 28/04/2019
מדי פעם כולנו נתקלים במחקרים הקוראים להגבלת זמן המסכים לילדים, ולנסות להימנע מצפייה או להשתדל להמעיט בה ככל שניתן. וזאת מאחר שהמחקרים מראים שמשך הצפייה מקשה על הילדים ופוגע ביכולות קוגניטיביות שלהם ובקשרים החברתיים אותם הם יוצרים.
והורים רבים אכן תוהים מה לעשות, וגם מתקשים להתמודד מול זמן... המשך הביקורת
מדי פעם כולנו נתקלים במחקרים הקוראים להגבלת זמן המסכים לילדים, ולנסות להימנע מצפייה או להשתדל להמעיט בה ככל שניתן. וזאת מאחר שהמחקרים מראים שמשך הצפייה מקשה על הילדים ופוגע ביכולות קוגניטיביות שלהם ובקשרים החברתיים אותם הם יוצרים.
והורים רבים אכן תוהים מה לעשות, וגם מתקשים להתמודד מול זמן הצפייה של הילדים.
איתמר הוא ילד חמוד שאוהב לבלות זמן רב מול המסך בצפייה בתוכניות הילדים האהובות עליו. הוא שוקע בהן מהרגע שמגיע הביתה וזורק את חפציו, שוכח להכין שיעורים, שוכח לאכול ושוכח מכל מה שמסביבו. אביו של איתמר סובר שישנו מגנט במסך שלוכד את איתמר ומקשה להינתק ממנו. אמו של איתמר מנסה למצוא פתרון כנגד המגנט ולהגביל את זמן הצפייה והיא מגיעה להסכם עם איתמר שיצפה שעה אחת? אבל... המגנט יותר חזק מההסכם, ושמנסים לנתק את איתמר הוא פורץ בצרחות וממש לא ניתן להפריד אותו מהמסך.
ההורים מרגישים חסרי אונים ומתייעצים ביניהם כיצד לפעול כעת. אמו אומרת שיעזבו אותו בשקט ואיתמר יצטרך ללמוד בדרך הקשה... בעצמו! כי הרי אין חכם כבעל ניסיון שמלמד הרבה יותר מכל דבר אחר... ההורים מתעלמים מאיתמר, וממשיכים את חייהם כאילו הוא לא שם.
פתאום באמצע הלילה, איתמר מוצא את עצמו לבדו בחושך, הוא מחפש את הוריו וקולט שהם לא מסתובבים ומכרכרים סביבו, אך בטנו מקרקרת! איתמר נזכר שלא אכל ארוחת ערב והוא מחפש אותה על השולחן. אך מסתבר שהיא איננה מחכה לו כי הוא היה שקוע מול המסך, והוא צריך לדאוג לעצמו. בהמשך איתמר מגלה שהירדמות מול המסך אינה טובה, מאחר והיא איננה נוחה לו. כך שהוא עובר לישון במיטתו.
ואחרי כל לילה... מגיע הבוקר! איתמר התקשה להתעורר והגיע עייף מאוד, הוא מסביר לגננת שתמהה על עייפותו כי הוא בילה זמן רב בצפייה בסרטונים. עייפותו של איתמר מקשה עליו במהלך היום, הוא לא מצליח לשחק עם החברים או לאכול והוא פשוט מתקשה לתפקד.
בדרך הביתה, איתמר אומר לאמו שהוא לא מעוניין לצפות בסרטונים, הוא אוכל והולך לישון. כאשר למחרת איתמר הולך לגן בששון ובשמחה כאשר הוא עירני דיו כדי לשחק עם החברים.
הספר פונה לילדי הגן, ומעביר את המסר בצורה נעימה הפונה להבנה הפונה לילד, בין היתר גם דרך האיורים המקסימים, אשר מביעים באופן ברור וחד משמעי מה הדמויות חושבות ומרגישות באופן המסתנכרן נהדר עם הטקסט וזו גם דרך חשובה לא פחות מהטקסט עצמו להעברת המסר, בפרט שמדובר בספר הפונה לילדים.
זהו ספר מצוין הטומן בחובו מסר מעבר להתנגדות למסכים, של ההשפעות של דברים שעושים כעת גם לטווח ארוך. אני מחכה בקוצר רוח לספר אותו לאחיינים שלי.
תאריך הכנסה לאתר 25/04/2019
לאחותי שלושה ילדים, שני הגדולים מכורים למסכים. אני בטוחה שבמשפחות רבות זה קורה. המסך מהווה גם בייביסיטר יעיל וגם מסייע להורים לקבל שקט בגזרת הילדים. ויחד עם זאת מחקרים רבים הראו שחשיפה למסכים גורמת לבעיות רבות ומגוונות. המחקר האחרון ממליץ שלא לחשוף את הפעוטות יותר מ 60 דקות ביום.
ספר זה... המשך הביקורת
לאחותי שלושה ילדים, שני הגדולים מכורים למסכים. אני בטוחה שבמשפחות רבות זה קורה. המסך מהווה גם בייביסיטר יעיל וגם מסייע להורים לקבל שקט בגזרת הילדים. ויחד עם זאת מחקרים רבים הראו שחשיפה למסכים גורמת לבעיות רבות ומגוונות. המחקר האחרון ממליץ שלא לחשוף את הפעוטות יותר מ 60 דקות ביום.
ספר זה מביא את סיפורו איתמר המכור למסכים. איתמר יכול לבלות שעות רבות בצפייה. כשאיתמר צופה הוא שוכח לאכול או לעשות כל פעילות אחרת.
אבא ואמא של איתמר חושבים שאולי יש מגנט במסכים ולכן אבא של איתמר ממציא מכשיר לביטול המגנט ואמא מניחה אותו ליד המחשב. אמא אומרת לאיתמר שהוא יכול לצפות שעה.
איתמר מתחיל לראות סרטונים על הבנאי שהוא אוהב, והזמן חולף מהר. אמא אומרת שהגיע הזמן לסיים עם הסרטונים ומבקשת מאיתמר לכבות את המחשב, איתמר פורץ בצרחות.
אבא גם מנסה, הוא קורא לאיתמר אבל איתמר לא עונה.
אבא ואמא דנים בנושא ואמא אומרת שייתנו לאיתמר לראות סרטונים מבלי להפסיק .
איתמר צופה כל הלילה ולמחרת הוא מגיע לגן עייף.
האם יפסיק איתמר לצפות בסרטונים? וכיצד הוא יתמודד .
הספר מאפשר לילדים להבין שצריך לשים גבולות.
האיורים יפים ומעשירים כדרכו של קרמן.
מיועד להורים שילדם אוהב לצפות.
תאריך הכנסה לאתר 23/04/2019
הספר עצמו מוקדש לילדי דור המסכים. ולמה? הסיפור מתמקד במשיכתם של הילדים לאביזר המרובע שסוחף, מושך ומרתק אותם כל כך - המסך. השאלה הגדולה היא למה? אנו נמצאים בעולם דיגיטלי שסביבנו מסכי טלוויזיה, מחשבים, טאבלטים, סמארטפונים ועוד.
לילד בסיפור קוראים איתמר. אימו נותנת לו לצפות בסרטונים באחד... המשך הביקורת
הספר עצמו מוקדש לילדי דור המסכים. ולמה? הסיפור מתמקד במשיכתם של הילדים לאביזר המרובע שסוחף, מושך ומרתק אותם כל כך - המסך. השאלה הגדולה היא למה? אנו נמצאים בעולם דיגיטלי שסביבנו מסכי טלוויזיה, מחשבים, טאבלטים, סמארטפונים ועוד.
לילד בסיפור קוראים איתמר. אימו נותנת לו לצפות בסרטונים באחד המסכים ומציינת כי היא מרשה רק שעה, שעה אחת בלבד. כעבור שעה לאיתמר היה קשה מאוד להתנתק ואימו האשימה את מגנט המסכים שנמצא ממש בתוך המסך. מגנט המסכים שוכן בתוך כל מסך וממגנט אליו את הצופה ומקשה עליו להתנתק בסיום השימוש. כאשר אימו של איתמר מבקשת ממנו לסגור את המחשב הוא מסרב, גם שאביו חוזר הביתה ומבקש ממנו, איתמר ממשיך בסירובו. ההורים מחליטים לעשות מעשה קיצוני שבתקווה זה מה שיגרום לבנם להבין שיש עוד אפשרויות הנאה ומשחק מחוץ לעולם הדיגיטלי.
את תחילת הסיפור העברתי בצחוק קל, למה? בגלל התמימות שקיימת אצל ההורים שלא מבינים מה כל כך מושך בצפייה בסרטונים ותוכניות הטלוויזיה וההורים מציינים שבתוך המסך קיים מגנט המכונה "מגנט המסכים". יותר מזה, כדי לנטרל את אותו מגנט צריך לשים מכשיר מיוחד. זה שעשע אותי. אין ספק שאין דבר כזה וההורים אינם מטומטמים והילד המקשיב לסיפור, מבין את הציניות שבדבר.
אין זה הספר הראשון של הסופר, דורון ארז, שאני סוקרת ואם להודות באמת, לא נפלתי מכל ספריו אך אני מרגישה שהספר הזה הוא הטוב ביותר. מצאתי את הספר הנוכחי משעשע עם מוסר השכל ישיר. ספר בעל עלילה ברורה, בגובה עיניי הילד. הכתיבה קולחת והעברית תקינה במשלב בינוני.
האיורים של דני קרמן מופלאים כמו שרק קרמן יודע לאייר ולגרום לטקסט להיות ברור ומהנה להסתכלות.
מומלץ - קריאה מהנה,
יעל
תאריך הכנסה לאתר 17/04/2019
"מגנט המסכים" הוא ספר מקסים שעוסק בהתמודדות עם התמכרות הילדים למסכים השונים(מחשב, טלפון), והוא מלווה באיורים חמודים של דני קרמן שתואמים את הטקסט, ומעוררים רגשות הזדהות עם הנושא ועם הדמויות בסיפור.
איתמר אוהב לשבת מול המסך ולצפות בסרטונים
על בנאי חייכן אחד עם קסדה צהובה.... המשך הביקורת
"מגנט המסכים" הוא ספר מקסים שעוסק בהתמודדות עם התמכרות הילדים למסכים השונים(מחשב, טלפון), והוא מלווה באיורים חמודים של דני קרמן שתואמים את הטקסט, ומעוררים רגשות הזדהות עם הנושא ועם הדמויות בסיפור.
איתמר אוהב לשבת מול המסך ולצפות בסרטונים
על בנאי חייכן אחד עם קסדה צהובה.
כשסרטון אחד נגמר, מיד הוא מתחיל לצפות בסרטון חדש.
איתמר יכול לשבת כך שעות מול המסך...
איתמר מכור לצפייה בסרטונים, ואימו מנסה להגביל את שעות הצפייה, אבל היא אובדת עצות כאשר איתמר מתנגד ומגיב בצעקות. הוריו של איתמר בדילמה כיצד לפתור את הבעיה, והם נוקטים בשיטה המבוססת על העברת האחריות אל הילד, ובמקרה שלהם זה גם עבד. השיטה הזו מונעת חיכוכים ומריבות, אבל היא כנראה לא תעבוד אצל כל הילדים,
אבל תמיד שווה לנסות.
בעידן הטכנולוגי המודרני ילדים רבים יושבים שעות מול המסך המרצד ובוהים בעיניים חלולות במתרחש כשהם מנותקים לגמרי מסביבתם. הם שרועים על הספה או יושבים מול המחשב, מבצעים תנועות מונוטוניות על גבי השולחן בעזרת העכבר. מידי פעם נפלטת מפיהם קריאת התפעלות או שחיוך שבע רצון מתפשט על פניהם. הם מסוגלים לשבת כך שעות. הבעיה מחמירה כאשר ההתמכרות הזו מלווה גם בעיסוק במשחקים אלימים או מיניים.
הורים רבים מביטים בדאגה בתהליך ההתמכרות של ילדיהם למסכים הקטנים והגדולים שבביתם, ואינם מבינים איך זה קרה. השאלות רבות ומטרידות:
אלו נזקים עלולים להיגרם כתוצאה מהצפייה הממושכת?
כיצד ניתן להתמודד עם התופעה?
ועל מי מוטלת האחריות לשינוי ההרגלים הרעים?
הספר כתוב בשפה יפה, קולחת ונעימה התורמת לחוויה הרגשית של הילד, ומעשירה את אוצר המילים שלו.
אני ממליץ בחום על הספר הקסום והחשוב הזה לילדים בראשית דרכם בעולם הקריאה והכתיבה, ולילדים מגיל 4 . זהו ספר חובה בכל בית, ובעיקר לילדים המכורים למסכים.
תאריך הכנסה לאתר 12/04/2019
סיפור ילדים עם מוסר השכל.
רעיון הסיפור עכשווי ועוסק בבעיה מוכרת: הזמן שהילדים משקיעים מול המסכים.
הטלוויזיה והמחשב גוזלים זמן איכות מהילדים, משחקי המחשב, הסרטים, ממכרים וממגנטים את הילדים.
דרך איתמר החמוד שבסיפור הספר מציף את בעיית המסכים ומציע פיתרון.
מהרגע שאיתמר... המשך הביקורת
סיפור ילדים עם מוסר השכל.
רעיון הסיפור עכשווי ועוסק בבעיה מוכרת: הזמן שהילדים משקיעים מול המסכים.
הטלוויזיה והמחשב גוזלים זמן איכות מהילדים, משחקי המחשב, הסרטים, ממכרים וממגנטים את הילדים.
דרך איתמר החמוד שבסיפור הספר מציף את בעיית המסכים ומציע פיתרון.
מהרגע שאיתמר חוזר מהגן הוא שוקע ושקוע בסרטונים מול המסך. לא מעניין אותו שום כלום רק הבנאי שבסרטונים.
הוריו מנסים להגביל את זמן המסך שלו אבל זה יוצר וויכוחים ומריבות.
הוריו חסרי אונים ופיתרון לא נראה באופק.
אימו של איתמר מציעה לאביו פיתרון שבו איתמר ילמד גבולות: להניח לו לצפות מבלי להעיר לו, להמשיך בשגרת החיים שלהם תוך התעלמות מאיתמר, שאיתמר יישב מול המסך כמה שירצה.
ואכן, בערב הוריו אכלו, התקלחו, הלכו לישון ואיתמר ממוגנט למסך.
כשהחשיך מאד ואיתמר חש ברעב שניקר בו הוא שם לב שהוריו ישנים. הוא מוציא מהמקרר מעדן וחוזר לשבת מול המסך. לאט לאט עיניו מנקרות וראשו נופל לשינה מול המסך. בבוקר הוריו מעירים אותו ללכת לגן והוא שפוך לגמרי. כל היום הוא עייף ומנקר ולא מצליח להינות ממשחקים עם חבריו בגן. בצהריים הוא מגיע הביתה, אוכל ו.....
הולך לישון!
למחרת הוא קם רענן ומחליט לשנות את סדר העדיפות. פחות זמן מסך, ומתן עדיפות לצרכי הגוף.
נדמה שאיתמר הפנים ולמד על בשרו.
הוריו בחרו בדרך של לימוד עצמי, בלי לחץ, בלי להתווכח. איתמר שבע מהמסך, הוא למד שיש זמן לכל דבר, זמן לגן, זמן לאכול, זמן לראות סרטים וזמן לישון.
לפעמים הדרך החכמה היא לתת לילד ללמוד ולהתנסות בעצמו בכל מיני סיטואציות.
כמה שההורים יעירו וינסו ללמד הילדים יישארו עקשנים בדעתם. צריך לפעמים לעמוד מהצד ולתת לילדים להתנסות, לטעות, כי מטעויות לומדים ואין חכם כבעל ניסיון. ההתנסות בעצמם על עצמם היא השיעור הכי טוב בחיים.
ככה הם גדלים ומפתחים עצמאות.
ואני כותבת את זה מתוך ניסיון שלי כילדה עקשנית שתמיד עשתה את ההיפך ממה שאמרו לה. ברגע שהפסיקו להעיר לי ונתנו לי יד חופשית- ניסיתי, טעיתי ולמדתי מה טוב ולא טוב לי.
שורה תחתונה:
ממליצה בחום לקרוא ביחד עם הילדים ולפתח שיחה בנושא.
תאריך הכנסה לאתר 07/04/2019
ספר עם מסר ענק, אומנם לפנינו סיפור על איתמר הלומד בגן הילדים, אך המסר מתאים לכל גיל, הרעיון המרכזי הוא שאלה של איזון, כמה זמן ניתן לילדנו לצפות במסכים.
הספר דן כיצד ניתן לגמול את הילד מישיבה ממושכת מול המסך.
איתמר גיבור הספר אוהב לצפות בסרטונים על מסך המחשב, שעות הוא יכול לשבת מול... המשך הביקורת
ספר עם מסר ענק, אומנם לפנינו סיפור על איתמר הלומד בגן הילדים, אך המסר מתאים לכל גיל, הרעיון המרכזי הוא שאלה של איזון, כמה זמן ניתן לילדנו לצפות במסכים.
הספר דן כיצד ניתן לגמול את הילד מישיבה ממושכת מול המסך.
איתמר גיבור הספר אוהב לצפות בסרטונים על מסך המחשב, שעות הוא יכול לשבת מול המסך ולשכוח מהמחויבות שעליו לעשות.
אמא של איתמר מרשה לו לשבת שעה מול המסך כשהוא חוזר מהגן. ישנם ילדים שנשמעים לקול ההורים, אך איתמר מתחיל לראות סרטונים, השעה עוברת, אמא מבקשת לכבות את המסך אך איתמר פורץ בצרחות ולה אין שליטה, בדיוק אבא נכנס הביתה, ההורים מתייעצים ביניהם מה עליהם לעשות ומחליטים לתת לאיתמר לצפות כפי רצונו. בינתיים הם אכלו ארוחת ערב, צחצחו שיניים והלכו לישון, הם מכבים את האור כשברקע עדיין סרטון מתנגן.
איתמר נרדם על הכורסא. למחרת אינו מתפקד בגן, מוותר על המשחקים אותם אוהב ונרדם בכל פינה.
כשאמא באה לקחת אותו מהגן איתמר מודיע לה שהיום אינו רוצה לצפות בסרטונים.
איתמר למד בעצמו שיש לשים גבול לצפייה.
הספר החמוד והחכם הכתוב בשפה יפה מעביר מסר ברור בגובה העיניים לילדים הרכים שאין להתפתות ולשבת זמן ממושך ללא הגבלה מול המסך. ישנם דברים חשובים נוספים לעשות בזמן.
גם על ההורים להגביל את זמן הישיבה מול המסך, כפי שניסו הוריו של איתמר ולא הצליחו, על ההורים לעמוד בתוקף על זמן הצפייה.
הספר הוא ספר ילדים אך עם מסר להורים.
הטקסט יפה, האיורים יפים ומתאימים וכל הספר הוא חגיגה.
ממליצה מאוד.
סוניה קטלן
אפריל 2019
תאריך הכנסה לאתר 07/04/2019
מי לא מכיר את מגנט המסכים ? זה שגורם לילדים שלנו להימשך למסכים ולא לזוז מהם ?
אוקי טוב אז אולי לא קיים מגנט כזה אבל בהחלט זו בעיה של הדור הצעיר.
הם נצמדים למסך ולא עוזבים אותו.
כששמעתי על הספר הזה הבנתי שאני חייבת לקרוא אותו.
אז הספר התחיל מאוד נחמד, על ילד צעיר... המשך הביקורת
מי לא מכיר את מגנט המסכים ? זה שגורם לילדים שלנו להימשך למסכים ולא לזוז מהם ?
אוקי טוב אז אולי לא קיים מגנט כזה אבל בהחלט זו בעיה של הדור הצעיר.
הם נצמדים למסך ולא עוזבים אותו.
כששמעתי על הספר הזה הבנתי שאני חייבת לקרוא אותו.
אז הספר התחיל מאוד נחמד, על ילד צעיר ושמו איתמר, שאוהב לראות סרטונים על הבנאי האהוב עם הקסדה הצהובה.
הוא יכול לצפות בסרטונים שעות על גבי שעות.
מה ההורים של איתמר עשו על מנת לעצור את הצפיה האינסופית ? כיצד יוכלו להגביל אותו ? קיראו ותגלו.
זה המקום לציין כי לא אהבתי כלל את השיטה של ההורים, ובנינו, היא לא הכי מציאותית אבל הרעיון בבסיס הספר נחמד, ולדעתי יכול להוביל לשיח מעניין עם הילדים על הנושא, ואף ליצירת חוקים משותפים להגבלת הצפיה במסכים.
אצלנו יש חוקים מאוד ברורים בנוגע לכך, וילדיי מכירים אותם היטב.
ספר נחמד בסך הכל.
|
|
איגרת מידע נוריתה
קבלו את החדשות האחרונות מהאתר!
|