|
|
|
לסיפור שלי יש חבר |
|
|
|
|
מס' גולשים שצפו בספר: 6076 |
|
|
כְּשֶׁהִגִּיעַ עִדּוֹ, הַיֶּלֶד הֶחָדָשׁ, לַגַּן,
הִזְמַנְתִּי אוֹתוֹ לְשַׂחֵק מִשְׂחָק קָטָן.
רָצִיתִי לְשַׂחֵק אִתּוֹ בְּפִנַּת הַבִּשּׁוּל
וְעָשִׂיתִי לוֹ, סְתָם בִּצְחוֹק, תַּעֲלוּל.
הוּא זָעַף וְשָׁמַעְתִּי אוֹתוֹ אוֹמֵר: אֲנִי לֹא חָבֵר
לַסִּפּוּר שֶׁלִּי יֵשׁ חָבֵר מדגיש את הנחיצות בחברות ואת ה"מסע" להשגתה.
בסיפור זה יש נגיעות קלות במושג ה"אגו" הפרוידיאני, אשר מלווה את העלילה בחריזה קולחת, המותאמת לילדים. איוריה המעניינים של יונת קציר שוזרים מוטיב כובעים יצירתי, המשקף היטב את המצבים ההתנהגותיים לאורכו של הסיפור. העלילה נדבכית, ובסופה מגלים הקוראים שלהיות חבר זה טוב, רצוי ונעים.
|
|
לקריאת הפרק הראשון של הספר >>>
|
|
|
|
|
|
|
|
לסיפור שלי יש חבר - חלי לוי אלדר
|
|
|
מס' גולשים שצפו בספר היום: 0 |
תאריך הכנסה לאתר 24/12/2019
הספר מספר על עידו שבכל פעם שמישהו- חבר בגן, אח או אפילו אמא עשו משהו שלא מצא חן בעיניו היה אומר לו: ''אני לא חבר'', עד שפעם אחת הגיע ילד חדש לגן ועידו הזמין אותו לשחק איתו ועשה לו בצחוק תעלול. להפתעתו של עידו הילד בתגובה אמר לו: ''אני לא חבר''. וכך קרה לו עוד מס' פעמים, עד שעידו הבין שכך בעצם... המשך הביקורת
הספר מספר על עידו שבכל פעם שמישהו- חבר בגן, אח או אפילו אמא עשו משהו שלא מצא חן בעיניו היה אומר לו: ''אני לא חבר'', עד שפעם אחת הגיע ילד חדש לגן ועידו הזמין אותו לשחק איתו ועשה לו בצחוק תעלול. להפתעתו של עידו הילד בתגובה אמר לו: ''אני לא חבר''. וכך קרה לו עוד מס' פעמים, עד שעידו הבין שכך בעצם כמעט ולא נשארו לו חברים.
הסופרת מתארת את החרטה של עידו על התנהגותו ואת השינוי שעשה כדי להיות חבר טוב לחברים שלו וכדי שהוא בעצמו יהיה אהוב על חבריו.
ספר יפה ומקסים שמדגיש את הצורך בחברות ומעביר לילדים בצורה אותנטית ואמיתית את העניין ''מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך''. דבר שמעורר ומעודד שיח עם הילד על הנושא.
הספר כתוב בחרוזים ובשפה מותאמת לילדים (2-6). האיורים יפים ומתארים היטב את תוכן הספר. הבן שלי בן ה-6 מאוד אהב את הספר. מומלץ בחום.
תאריך הכנסה לאתר 16/06/2019
הספר 'לסיפור שלי יש חבר' בהתחלה גרם לי להרים גבה לתהות על השפעתו אך מהר מאוד העלה חיוך על פניי. הסיפור מוביל יד ביד את הילד על דרך השלילה להבין מהי חברות ואיזה סוג של חבר הוא רוצה להיות.
לגיבור הסיפור אין שם, הוא מציג לנו שלל מקרים בהם הוא מרגז כמו: שחבר שובר לו צעצוע או שחוטפים לו משחק.... המשך הביקורת
הספר 'לסיפור שלי יש חבר' בהתחלה גרם לי להרים גבה לתהות על השפעתו אך מהר מאוד העלה חיוך על פניי. הסיפור מוביל יד ביד את הילד על דרך השלילה להבין מהי חברות ואיזה סוג של חבר הוא רוצה להיות.
לגיבור הסיפור אין שם, הוא מציג לנו שלל מקרים בהם הוא מרגז כמו: שחבר שובר לו צעצוע או שחוטפים לו משחק. התגובה האוטומטית שלו היא "אני לא חבר". גם כשהוא היה עושה דברים לא נעימים ומעליב חברים אחרים, היו עונים לו את אותה תשובה. אט-אט היא גילה כי לא נשארו לו כמעט חברים וזה היה מאוד לא נעים, אז מה הוא עשה?
הסיפור מתפתח בכל דף לכדי תמונה כללית, כתוב במשלב נמוך בגובה עיני הילד בגיל הרך. מסופר בצורה חמודה עם סיטואציות שמאוד קל להבין ולהזדהות עימן.
אין הוא מזלזל באינטליגנציה שלו אלא נותן לו להבין לבד מהי התנהגות נאותה ומהי לא.
כבר ציינתי מספר פעמים בעבר שאני אוהבת את איוריה של יונת קצר, וגם הפעם עשתה היא עבודה טובה כאשר ידעה ללקוט רגעים ספציפיים בעלילה ולהעבירם באופן ויזואלי לקורא הצעיר.
מומלץ – קריאה מהנה,
יעל
תאריך הכנסה לאתר 11/06/2019
את ספור הספר מספר ילד. אין לו שם, אבל נוכחותו איתנה ותבונתו ניכרת.
כשהילד היה קטן הוא היה די רגזני, כועס ויושב בצד כשחטפו לו צעצוע ואומר "אני לא חבר". גם כשמישהו שבר צעצוע שלו, לא בכוונה, הוא אמר "אני לא חבר". כך הוא הגיב גם לאחיו הגדול שאכל את כל הגבינה שהוא אוהב, לאמו שלא הסכימה לספר לו... המשך הביקורת
את ספור הספר מספר ילד. אין לו שם, אבל נוכחותו איתנה ותבונתו ניכרת.
כשהילד היה קטן הוא היה די רגזני, כועס ויושב בצד כשחטפו לו צעצוע ואומר "אני לא חבר". גם כשמישהו שבר צעצוע שלו, לא בכוונה, הוא אמר "אני לא חבר". כך הוא הגיב גם לאחיו הגדול שאכל את כל הגבינה שהוא אוהב, לאמו שלא הסכימה לספר לו סיפור נוסף לפני השינה ועוד ועוד.
ואז .... אז הגיע ילד חדש לגן, עידו. כשהם שיחקו והילד עשה לעידו תעלול, בצחוק, עידו הוא זה שהתנתק בכעס ואמר "אני לא חבר". הילד הרגיש שזה כמה ממש לא נחמד לו. ואחרי עידו אמרה לו זאת גם לילך כי העיר לה שמעילה מלוכלך. וילדים שלהם הוא אמר בעבר את המשפת הפוגע הזה "אני לא חבר" לא רצו לשתף אותו במשחק.
כמה קשה להישאר ללא חברים. ואולי צריך להתאפק ולא להגיד יותר את המשפט הזה?!
עכשיו הוא גדל, הבין ולמד לוותר. ויש לו חבר, ועוד חבר, ועוד חבר.
ספר חמוד, נעים, איוריו עדינים ויפים. המסר החברתי עובר מאוד חזק וכל ילד שהחוויה המתוארת מוכרת לו יכול להזדהות עם הקושי להתאפק ולהתגמש ועם כיף התוצאות ההתאפקות והוויתורים. כמו שהספר אומר – לומדים זאת עם הזמן, גדלים ורוכשים את מיומנות החברות.
תאריך הכנסה לאתר 26/05/2019
פַּעַם, מִזְּמַן, הָיִיתִי קָטָן.
כשֶמִּישֶהוּ הָיָה חוֹטֵף לִי מִשְׂחָק מֵהַיָּד,
הָיִיתִי כּוֹעֵס וְיוֹשֵב בַּצַד.
אִם חָבֵר בְּלִי כַּוָנָה, צַעֲצוּעַ שֶׁלִּי הָיָה שׁוֹבֵר,
הָיִיתִי מִתְרַגֵּז וְאוֹמֵר: ... המשך הביקורת
פַּעַם, מִזְּמַן, הָיִיתִי קָטָן.
כשֶמִּישֶהוּ הָיָה חוֹטֵף לִי מִשְׂחָק מֵהַיָּד,
הָיִיתִי כּוֹעֵס וְיוֹשֵב בַּצַד.
אִם חָבֵר בְּלִי כַּוָנָה, צַעֲצוּעַ שֶׁלִּי הָיָה שׁוֹבֵר,
הָיִיתִי מִתְרַגֵּז וְאוֹמֵר:
אֲנִי לֹא חָבֵר
בחיי הילדים קורים דברים נעימים וגם לא נעימים. לפעמים נחמד להם ונחמדים אליהם אבל יש פעמים שבהם הם נעלבים או כועסים והדרך שלהם להביע את האכזבה היא על ידי אמירה כזו או אחרת שפוגעת באחרים.
לַסִּפּוּר שֶׁלִּי יֵשׁ חָבֵר מציג מין ארגז כלים שיש בו מוסר השכל , שעוזר לילדים להבין עד כמה נחוצה חברות.
באמצעות שרשרת של ארועים שעוברים על גיבור הסיפור ותוצאתם, הוא עובר תהליך שינוי מאתגר לילד בגילו, שבאמצעותו הוא לומד להבין כמה חשובה החברות, על מה לוותר ואיך להתגבר כדי להשיג אותה בחזרה.
הסיפור זורם, מסקרן ומענין, מדבר לילדים בגובה העיניים, מנקודת מבטו של ילד. האיורים הנפלאים של יונת קציר מצליחים להעביר את התוכן המסופר ומושכים את הילדים ומאפשרים להם להזדהות עם הנושא.
בחריזה עדינה מעלה הסופרת נושאים מחיי היומיום שקשורים בחברות ובשיתוף שהילדים נתקלים בהם בגן, בגינת השעשועים ,בבית – בין האחים או עם אמא . כמו, לחלוק עם חברים בגן את הצבעים כדי שכולם יוכלו לצייר, לוותר על צעצוע גם אם חבר חטף מהיד, לא לכעוס על האח שאכל את כל הגבינה האהובה או על אמא שכבר עייפה ולא מוכנה להקריא סיפור נוסף. ומאחר וגיבור הסיפור לא מפנים בהתחלה את ענין החברות,ונראה שהוא גם די מפונק ונעלב מכל “עוולה” שנדמה לו שעושים לו הוא ישר צועק בכעס ואומר: “אֲנִי לֹא חָבֵר”!
עד שמגיע הרגע בו החברים מתנהגים אליו בדיוק אותו הדבר, אומרים לו את המילים הפוגעות שהוא נהג לומר, והוא נשאר בלי חברים ומרגיש פתאום שממש לא נעים לו.
מתוך המצוקה הזו הוא מתחיל לחשוב חשיבה חיובית.
הוא מלמד את הלב סבלנות וסובלנות. לחלוק, לוותר, לא להתרגז, להתאפק, לסלוח ,להתחשב ולשתף פעולה.
וכך מתגלה לנו בסופו של דבר ילד נבון ורגיש שמצליח להתגבר על קושי מסוים . שלומד ש “ברוגז ברוגז לעולם, שולם שולם אף פעם!“ שכולנו מכירים כמשפט מפתח בילדות, לא מוביל לשום מקום , שצריך לשים את האגו בצד, ושצריך לחיות בשלום עם כולם , כי הלבד כואב, ועצוב ופוגע ואין להשוותו לאושר שחברות מעניקה, וכמובן שאין כמו כשיש חברים.
מתאים לגילאי 3-5
נְכָדַי ואני אהבנו מאד, ואנחנו ממליצים בשמחה.
קריאה מהנה!
תאריך הכנסה לאתר 24/05/2019
פעם מזמן הייתי קטן.
כשמישהו היה חוטף לי משחק מהיד,
הייתי כועס ויושב בצד.
אם חבר, בלי כוונה,
צעצוע שלי היה שבור,
הייתי מתרגז ואומר:
אני לא חבר
כך קרה גם כשאחי הגדול אכל את הגבינה שאני הכי אוהב, כשאמא היתה עייפה ולא רצתה לקרוא לי עוד סיפור לפני השינה או... המשך הביקורת
פעם מזמן הייתי קטן.
כשמישהו היה חוטף לי משחק מהיד,
הייתי כועס ויושב בצד.
אם חבר, בלי כוונה,
צעצוע שלי היה שבור,
הייתי מתרגז ואומר:
אני לא חבר
כך קרה גם כשאחי הגדול אכל את הגבינה שאני הכי אוהב, כשאמא היתה עייפה ולא רצתה לקרוא לי עוד סיפור לפני השינה או כשהגננת אמרה לי שאני צריך לתת גם לשאר הילדים את הצבעים כדי לצייר.
ואז יום אחד הגיע ילד חדש לגן, וכשעשיתי לו תעלול קטם הוא זעף ואמר שהוא לא חבר. וזה היה ממש לא כייף ולא נחמד…
ובגן השעשועים, כשאמרתי ללילך שהמעיל שלה מלוכלך, היא אמרה לי: שהיא לא חברה.
כשיאיר, בן הדוד שלי, הגיע לבקר והצעתי לו לעזור לי סדר והוא סירב, הוא אמר לאמא שהוא לא חבר שלי יותר…
ובזה זה לא נגמר. ופתאום הבנתי, שלא נשארו לי כמעט חברים וזה לא נעים. ושאם לפעמים יתחשק לי להיות “לא חבר”, אני פשוט אתאפק.
כך עכשיו כשאני משחק עם חברים, אני מוותר וגם הם מוותרים, ואני סולח. ובכל פעם שבא לי להגיד “אני לא חבר”, אני מתגבר ואומר במקום: “אני חבר!”.
בספר “לסיפור שלי יש חבר”, הגיבור לומד שחברות וחברים זה דבר חשוב. הוא לומד לשלוט ברוגז כלפי סביבתו ובכך למנוע את התרחקותם של החברים והמשפחה. הוא לומד שלפעמים צריך לוותר ולסלוח ושאם יעשה זאת, גם אחרים יוותרו ויסלחו לו.
זהו ספר “מסע” אישי של ילד. מסע של למידה והבנה. ואולי אף מסע התבגרות.
הספר יכול היכול לעזור ללמד ילדים לשתף פעולה עם הסובבים אותם ולפתוח שיח על התנהלותם מול חברים בסיטואציות שונות.
זהו ספר מומלץ לקריאה לגילאי הגן.
מאחלת לכם ולילדכם קריאה פורה ומהנה!
XOXO
אחת שיודעת 
תאריך הכנסה לאתר 14/05/2019
אגו, אגו, אגו, אגו.....
האגו הזה שמשתלט עלינו עוד מילדות.
זה שגורם לנו להרים ראש, להרים אף גבוה ולא לראות מה מתחתיו. ההרגשה הזאת שאנחנו הצודקים (כי אין אפשרות אחרת), ההרגשה הזאת שהכל שלנו, שאנחנו הקובעים, אנחנו נפגעים בקלות ולא מוכנים להיות הראשונים שמבקשים סליחה, שמוכנים לבוא לקראת... המשך הביקורת
אגו, אגו, אגו, אגו.....
האגו הזה שמשתלט עלינו עוד מילדות.
זה שגורם לנו להרים ראש, להרים אף גבוה ולא לראות מה מתחתיו. ההרגשה הזאת שאנחנו הצודקים (כי אין אפשרות אחרת), ההרגשה הזאת שהכל שלנו, שאנחנו הקובעים, אנחנו נפגעים בקלות ולא מוכנים להיות הראשונים שמבקשים סליחה, שמוכנים לבוא לקראת השני, לברר, לשוחח...
ספר הילדים הזה תוקף את הבעיה בדרך נפלאה, מחורזת ותואמת את גיל הילדים.
יש בו מצבים התנהגותיים ששגורים אצל ילדים, ובמחשבה שניה גם אצלנו המבוגרים.
אם רק אומרים מילה שלא מתאימה לנו, אם רק אנחנו מרגישים מאוימים, אם רק אנחנו לא מקבלים את מבוקשנו-
אנחנו צועקים "אופס, שברו את הכלים ולא משחקים".
הילד בסיפור מתרגז די מהר-
אם ילד אחר חוטף לו משחק מהיד,
אם חבר שובר צעצוע שלו לא בכונה,
אם אחיו גומר את הגבינה שהוא אוהב,
אם אמא עייפה ואין לה כוח לקרוא סיפור לפני השינה,
אם הגננת מעירה לו שהצבעים והצעצועים בגן שייכים לכל הילדים והוא לא יכול לקחת את כולם
הוא כועס וצועק- "אני לא חבר"!
אבל כשהוא מעליב חברה בגן,
או רוצה לשחק עם חבר אחר,
או סתם להצטרף למשחק עם ילדים אחרים-
אותם ילדים שהוא כעס עליהם וצעק שהוא לא חבר-
נרתעים ולא משתפים אותו.
אז הוא מבין שהכעס והאגו גרמו לכך שלא יישארו לו חברים. הוא עושה חושבים עם עצמו ומחליט לחשב מסלול מחדש.
להיות סבלני יותר, להתאפק, להתחשב גם באחרים.
זהו בעצם תהליך של מסע להשגת חברים, לצורך בחברים כי "לא טוב היות האדם לבדו".
ועבור חברים צריך להתגמש, לדעת להתחלק, לוותר, לקבל דעות אחרות ממך.
האיורים נפלאים ועוטפים בפשטות קסומה את המילים.
הספר מנוקד ומתאים לראשית קריאה.
שורה תחתונה:
כמה טוב שיש חברים בכל מיני צבעים,
שונים, מיוחדים, אהובים, שתמיד שם בטוב וברע.
אגו היא 'מחלה' לא טובה, מרחיקה, ועדיף לא לחטוא בה.
ממליצה מאד!
תאריך הכנסה לאתר 19/10/2018
"לסיפור שלי יש חבר" הוא ספר מקסים ומרגש על מהותה של חברות אמיתית וערך הנתינה לאחר, והוא מלווה באיורים חמודים של יונת קציר שתואמים את הטקסט, ומעוררים רגשות הזדהות עם הנושא ועם הדמויות בסיפור.
פתאום הבנתי
שלא נשארו לי כמעט חברים, ... המשך הביקורת
"לסיפור שלי יש חבר" הוא ספר מקסים ומרגש על מהותה של חברות אמיתית וערך הנתינה לאחר, והוא מלווה באיורים חמודים של יונת קציר שתואמים את הטקסט, ומעוררים רגשות הזדהות עם הנושא ועם הדמויות בסיפור.
פתאום הבנתי
שלא נשארו לי כמעט חברים,
וזה מאוד לא נעים.
כל כך רציתי לומר לכולם
שאני "כן חבר".
לכל ילד יש מטען גנטי הקובע בין היתר את האישיות שלו, אך לסביבה יש השפעה רבה מאוד על ההתפתחות החברותית של הילד. ילד מאושר הוא ילד חברותי, ילד שיש לו הרבה חברים, שילדים אוהבים אותו ורוצים לשחק איתו.
ילד חברותי הוא ילד שיודע לשתף, להבין את צרכי האחר ויודע גם לתת לאחרים.
בגיל שלוש אפשר כבר להבחין במשחק שיתופי בין שני ילדים, כולל משחק העמדת פנים חברתי כמו : רופא וחולה, או מורה ותלמיד.
בגיל הגן ילדים מסווגים כבר ילדים אחרים כחברים למשחק, ומגלים הדדיות ורגשות חיוביים כלפי ילדים אחרים. הם מגלים את המושג "חבר" ומבינים שגם לאחר יש רצונות, כוונות ו"זכויות" ("גם לגל מותר לשחק במכונית"), לקראת קשר של חברות אמיתית בין שווים, אבל הם יודעים גם להיות רכושניים ולריב עם ילדים אחרים...
גיבור הסיפור נזכר בגיל שבו הוא היה ילד קטן, שלא ידע עדיין כיצד להיות חבר אמיתי, ובמצבים שונים המתוארים בסיפור הוא חוזר ומכריז : "אני לא חבר" ("לא חבר שלך..." ),
והדוגמאות המוצגות יכולות לשמש דוגמה לכל מי שיקרא את הספר הזה, וישקף לו מצבים המובילים לכעס: שבירת צעצוע, אח שאוכל את כל הגבינה ועוד סיטואציות נפוצות.
הילד לומד מהסיפור, שאם הוא לא מוכן להיות חבר של אחרים, אז אף אחד לא ירצה להיות חבר שלו, והוא ישאר עצוב ובודד.
הסיום הוא אופטימי וחיובי, כאשר הילד למד להגיד: "אני חבר!".
הספר כתוב בשפה יפה, קולחת ונעימה התורמת לחוויה הרגשית של הילד.
אני ממליץ בחום על הספר הקסום הזה לילדים הקטנים, ובעיקר לאלו מתקשים ליצור קשרי חברות אמיתיים עם ילדים אחרים.
סרטון:
תמונות:
|
|
איגרת מידע נוריתה
קבלו את החדשות האחרונות מהאתר!
|