|
|
|
ילד מחוק |
|
|
|
מס' גולשים שצפו בספר: 3630 |
|
|
נ.ב
ושם בחדר
הבטחתי לעצמי
שכשאהיה גדול
אהיה מהפכן כדי שלא כולם ילמדו
באותה דרך רגילה
ולא יכריחו אף אחד
ובטח מיכאלה תהיה מוכנה לעזור לי להמציא דרכים
חדשות בלי למחוק אף אחד
נח
נח הוא "ילד רגיל" או כמעט רגיל, ששונא את בית הספר ואוהב לחלום בהקיץ. יום אחד הוא מקבל משכנתו הציירת מחק פלאים, שפותר לו את כל הקשיים והבעיות. נח עובר עם המחק מסע הרפתקאות מסחרר, וחווה תובנות, שישנו את חייו לתמיד.
מי ראה ילד מחוק? מי שמע אותו?
הוא נמצא בכל כיתה, בכל בית ספר, כמעט בכל בית. הוא מוכשר וחכם וחושב אחרת. אבל מערכת החינוך מתמקדת בנקודות התורפה שלו ודוחקת הצידה את יכולותיו וכשרונותיו. מערכת החינוך פשוט לא רואה אותו. הספר "ילד מחוק" עוזר לרפא את כאבם של הילדים המחוקים ושל הוריהם, ויכול להחזיר להם את האמון במורים, בבית הספר, ובעיקר – בעצמם.
אתי כץ, מקימת מרכז "עננים" – פיתחה שיטה המאפשרת לכל ילד לרכוש מיומנויות למידה בדרכים חזותיות, בזמן קצר להדהים. מרכז "עננים" הוא מרכז ללמידה חוויתית – לילדים, הורים, מורים ומטפלים. השיטה המיושמת בהצלחה מדהימה אצל ילדים שהוריהם פתוחים להקשיב, הוצגה ב- TEDx, תוכנית בינלאומית החושפת "רעיונות שראוי להפיץ בעולם".
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מס' גולשים שצפו בספר היום: 0 |
תאריך הכנסה לאתר 15/07/2015
שמעתם על מחק הקסמים? מחק שמוחק אפילו את הרגשות?
הכל מתחיל ממרסלו, הכלב שנח לא יכול לחיות בלעדיו, אך אמא שלו לא אוהבת את מרסלו.
כאשר נח מקבל צבעים לקחת הביתה, ומרסלו משתולל, כל הסלון נצבע בצבעים שהוא קיבל ממיכאלה.... המשך הביקורת
שמעתם על מחק הקסמים? מחק שמוחק אפילו את הרגשות?
הכל מתחיל ממרסלו, הכלב שנח לא יכול לחיות בלעדיו, אך אמא שלו לא אוהבת את מרסלו.
כאשר נח מקבל צבעים לקחת הביתה, ומרסלו משתולל, כל הסלון נצבע בצבעים שהוא קיבל ממיכאלה.
נח מקבל מחק מהשכנה הציירת, מיכאלה. זה לא מחק רגיל, לכן הוא נקרא מחק הקסמים.
יש לו יתרונות וחסרונות, ומיכאלה מביאה לו את המחק בכמה תנאים:
"אסור לך להראות את המחק לאף אחד,
אסור לך לספר עליו לאף אחד,
ומותר לך למחוק בו רק דברים מיותרים." (עמ' 37).
נח שונא את בית הספר, שונא את הילדים בבית הספר, ושונא את השם שלו.
"... נח תיבת נח, נח כיסא נח, נח בלי מוח..." (עמ' 20).
וזה לא הכל, מכנים אותו גם "רשת" בעקבות שהוא לא מסוגל לתפוס כדורים.
נח לא אוהב את בית הספר, המורים צועקים עליו כי הוא שוכח בכל, בין אם זה המחברת, הקלמר ואפילו את התיק בבית.
הוא מתחיל למחוק במחק הערות, ואז ההערה הרעה שקיבל מהמורה, נהפכת להיות טובה.
כאשר נח משתמש במחק למחוק את הרצונות והרגשות, המחק עשה אותו ילד מחוק.
הספר מלווה בציורים, מנקודת מבטו של נח, מנוקד, ממחיש תוך כדי הקריאה את הרגשות של נח.
זהו ספר לא רק לילדים, גם למבוגרים, ולמורי בית הספר.
ילד מחוק נמצא בכל כיתה, מערכת החינוך תחזק במקום לדחוק את נקודות התורפה של הילד וכך להחזיר להם את האמון בעצמם, בבית הספר ובמורים.
מומלץ בחום!!!
תאריך הכנסה לאתר 05/07/2015
שאלה. מה עדיף לאהוב ולאבד אהבה או לא לאהוב הכלל?
שאלה שנשאלת לפעמים.
נזכרתי בשאלה הזו, כאשר קראתי את הספר "ילד מחוק".
נח הוא ילד קצת "מרחף". הוא אוהב לחלום. לא אוהב ללכת לבית הספר. אין לו הרבה חברים. יש לו כלב שאמא... המשך הביקורת
שאלה. מה עדיף לאהוב ולאבד אהבה או לא לאהוב הכלל?
שאלה שנשאלת לפעמים.
נזכרתי בשאלה הזו, כאשר קראתי את הספר "ילד מחוק".
נח הוא ילד קצת "מרחף". הוא אוהב לחלום. לא אוהב ללכת לבית הספר. אין לו הרבה חברים. יש לו כלב שאמא שלו לא אוהבת וידי "רשת" (הוא לא מסוגל לתפוס כדורים)
בשכונה שלו גרה ציירת. קוראים לה מיכאלה. נח מתיידד עם מיכאלה, והוא מקבל ממנה מחק פלא. מחק שיכול למחוק הכל.
גם כתמים וגם...רגשות. גם כאב וגם שמחה.
בהתחלה נח משתמש במחק במשורה. מוחק כתמים, קשקושים על השולחן הערות ביומן ועוד.
אך עד מהרה הוא מתחיל למחוק גם רגשות.
הוא מוחק – עצב, כאב, אכזבה, מחשבות. צעקות, גערות של אחרים.
עד מהרה הוא הפך להיות ילד אפתי. לא משחק במחשב, לא משחק עם חברים, לא מתייחס.
כל דבר קטן הוא פשוט מוחק.
מה שבעצם הוא עושה, הוא מבטל את "האני" הפרטי שלו, את האישיות שלו והופך להיות כמו כולם.
בעצם, נח מוחק את עצמו.
הספר מלווה באיורים יפים ו"ילדותיים". הספר מנוקד, ומיועד ומומלץ הן למבוגרים והן לילדים. הספר מראה את הצד של הילד השונה, האחר.
הפתרון הוא לחזק ילדים כאלה ולא למחוק אותם.
ספר מאד רגיש, מרגש ומומלץ
תאריך הכנסה לאתר 13/06/2015
כולנו רוצים מחק קסמים – מחק אשר ימחוק את הכשלונות, הבעיות ואת הקשיים שלנו.
האם אנו מוכנים גם שימחוק את רגשותינו ואת רצונותינו?
האם אנו מוכנים לבטל את היחודיות שלנו מול השתלבות חברתית?
“ילד מחוק” מספר על ילד הקיים כמעט בכל כיתה בבית ספר.
ילד אשר מערכת החינוך מבליטה את... המשך הביקורת
כולנו רוצים מחק קסמים – מחק אשר ימחוק את הכשלונות, הבעיות ואת הקשיים שלנו.
האם אנו מוכנים גם שימחוק את רגשותינו ואת רצונותינו?
האם אנו מוכנים לבטל את היחודיות שלנו מול השתלבות חברתית?
“ילד מחוק” מספר על ילד הקיים כמעט בכל כיתה בבית ספר.
ילד אשר מערכת החינוך מבליטה את חולשותיו, נקודות התורפה שלו וכשלונותיו. מערכת חינוך שאינה משכילה לתת מקום וביטוי לילדים מיוחדים ושונים ואינה מבליטה את יכולותיהם וכשרונותיהם.
נח הוא “ילד רגיל” הלומד בבית ספר רגיל. הוא שכחן, מגושם, הכל נופל לו מהידיים, מעופף וחולם בהקיץ. חברו הטוב הוא מרסלו, כלבו.
הוא לא משתלב חברתית וחבריו לכיתה לועגים לו.
יום אחד הוא מקבל לידיו משכנתו הציירת מחק קסמים – מחק בו הוא משתמש כדי למחוק את קשייו, את שונותו ולהפיג את כאביו.
ואכן נח משתמש במחק כדי למחוק את הפשלות שלו, את האכזבה והכעס בעיני הוריו, את לעג חבריו לכיתה ואת תגובות מורתו אליו.
מה שנח אינו מבין הוא שבדרך זו הוא גם מבטל את שונותו. דרך מחיקת רצונותיו ורגשותיו הוא הופך בעצם לילד צעצוע, ילד רובוט.
נח לאורך הספר עובר מסע לימודי. הוא לומד שאין למחוק טעויות וכי ישנם אנשים שנעשו גדולים ומפורסמים בעולם לאור טעויותיהם. כאלו שדרכן נתגלו סגנונות חדשים.
תוכן הספר מלווה איורים ילדותיים ואינם מדויקים שמצאתי בהם ערך להעברת מסר הספר.
כן, ישנם כאלה המתבטאים במילים וכאלו המתבטאים טוב יותר דרך ציור.
ספר חובה לכל מורה, לכל הורה ולכל ילד.
הספר לטעמי קורא להורים ולמורים לחשוב לפני שהם ממהרים למחוק את הקושי והשונות של ילדיהם. עליהם לבחון מה היחודיות והכשרונות של הילד ולעזור להם לבלוט.
בנוסף, הוא קורא לילד לדבר ולחשוף את תחושותיו ואת קשייו.
ממליצה בחום!
ספר מרגש, יפה, חד ומעורר מחשבה.
תאריך הכנסה לאתר 11/06/2015
אני לא יודעת כמה מכם זוכרים את הסקירה שלי לספר "המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה" של הסופר של מארק האדון. אני לא חושבת שמאז אותו ספר היה ספר אחר כלשהו אשר נגע בי ככה ברגש. סיפור על ילדים כמעט תמיד נוגעים עצם התעסקות בנושא במיוחד אלו שהם לא ילדים שגרתיים לחלוטין אך היופי האמיתי זה אופן... המשך הביקורת
אני לא יודעת כמה מכם זוכרים את הסקירה שלי לספר "המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה" של הסופר של מארק האדון. אני לא חושבת שמאז אותו ספר היה ספר אחר כלשהו אשר נגע בי ככה ברגש. סיפור על ילדים כמעט תמיד נוגעים עצם התעסקות בנושא במיוחד אלו שהם לא ילדים שגרתיים לחלוטין אך היופי האמיתי זה אופן ההצגה וההגשה לקורא, צעיר ומבוגר כאחד. בספר 'ילד מחוק' אנו מקבלים את כל החבילה, את כל הכלול: סיפר מעניין, הגשה ייחודית והמון רגש.
בספר 'ילד מחוק' אנו פוגשים את נח ילד בגיל בית הספר ששונא את שמו אך לדעת אימו זהו השם הכי יפה. לנח יש כלב, מרסלו שמו, שהוא החבר הכי טוב שלו. יום אחד כדור שנכנס בטעות לחלון ביתה של הציירת (כך נח קורא לה למרות ששמה מיכאלה) גורם לו לדפוק על דלת ביתה ולבקש אותו חזרה וזה לאחר שכל חבריו ברחו, הם פחדניים אך לא נח. נח נכנס וראה שעל כל הקירות ישנם ציורים של עצים, חלקם ציורים שכה דומים למציאות שקשה להבדיל בינם לבין צילום. לאחר זמן מה מיכאלה נותנת לנח במתנה צבעים וההתרגשות רבה, אך עם ידי הרשת של נח והתלהבותו של הכלב כשראה את נח ובידו הצבעים והכדור גורמים לצבעים להישפך ומרסלו החל להתרוצץ בכל מקום ולהחתים את כל הבית באדום. נח נלחץ ורץ אל ביתה של הציירת והתחנן לעזרתה. היא עזרה לו לרחוץ את מרסלו ואף את הבית אך הספה עדיין הייתה מוכתמת באדום ואז נזכרה כי חבר הביא לה מחק קסמים אשר מוחק הכול ו.. הופ כל האדום נעלם. הציירת נותנת לנח את המחק במתנה לאחר שהסכים למלא מספר תנאים אך נח החל להשתמש במחק בשביל למחוק כל דבר שבעיניו חסר חשיבות או גרם לו לתחושה לא נעימה ומציקה, מה שגורם לכך שהמחק מחק דברים שהם בסיסים לאדם עצמו.
קהל היעד של הספר הינם ילדים אך אין לי כלל ספק שמבוגרים ייהנו גם כן מסיפור איכותי.
העלילה מקורית, דמיונית ומלהיבה. מצאתי את עצמי דבוקה אליו ונהנית מ45 דקות של סיפור המתפתח בצורה נהדרת בזכות דמות מקסימה וכנה. תחילה אנו נחשפים לנח כילד רגיל המשחק בכדור המוצג כילד אמיץ שעושה את הדבר הנכון. אנו כבר יודעים שכל ילד הוא עולם ומלואו וככל שהסיפור מתקדם, נח מגלה לקורא את פחדיו ואת רגשותיו. הוא מציג לנו את אי הצלחותיו ואת משאלות ליבו. משאלות אלו מציגות ילד רגיל אך עם קשיים שאלו נשמרים בבטן, בפחד. עבור האדם מבוגר הקורא את הסיפור ישנה ביקורת והכוונה שנאמרת בין השורות: נראה כי קל יותר להעיר ולצפות מילד להיות כמו כולם מאשר להבין שכל אחד נמצא על קו דמיוני אחר בהתקדמות האישית. יש צורך לרדת לשורש הבעיה ולתת נגיעה אישית במקרה כי עם תשומת הלב הראויה הילד יכול להצליח ולהגיע רחוק.
ילדים ומבוגרים יכולים להפיק רבות מהספר – הוא מעודד דיבור ישיר, שיתוף עם מבוגר אחראי והוא תזכורת נהדרת שכל ילד שונה מאחר ומכיל בתוכו אתגר ויופי מיוחד.
הספר ממלווה בציורים דקיקים, לא מדויקים כאילו וצוירו על ידי ילד קטן מה שנותן תחושה של סיפור בעל עוצמה רבה. לציורים מלווה מלל בכתב של ילד, כתב מעט מבולגן, נגדיות לאותיות הדפוס של הסיפור עצמו, בכך נוצרת הבלטה של תשומת לב הקורא.
צחקתי, בכיתי ומאוד התרגשתי.
בהחלט מומלץ.. קריאה מהנה,
יעל
תאריך הכנסה לאתר 05/06/2015
ההמלצה נכתבה על ידי יאיר בן השמונה
זהו סיפור מיוחד על ילד ושמו נוח ששום דבר לא מצליח לו. המורים צועקים עליו (כי הוא לא מכין שיעורים), התלמידים צוחקים עליו (כי הוא לא מצליח לתפוס כדורים) וקוראים לו "רשת" והוריו מעירים לו. פעם אחת השכנה שלו, מיכאלה הציירת, הביאה לו מחק... המשך הביקורת
ההמלצה נכתבה על ידי יאיר בן השמונה
זהו סיפור מיוחד על ילד ושמו נוח ששום דבר לא מצליח לו. המורים צועקים עליו (כי הוא לא מכין שיעורים), התלמידים צוחקים עליו (כי הוא לא מצליח לתפוס כדורים) וקוראים לו "רשת" והוריו מעירים לו. פעם אחת השכנה שלו, מיכאלה הציירת, הביאה לו מחק קסמים שיכול למחוק כל טעות וכל כתם. היא מזהירה אותו שימחוק רק דברים חשובים. נוח מסכים ובהתחלה מוחק רק דברים קטנים ואחר כך מתקדם לדברים גדולים יותר. מה קרה אז ולמה קוראים לו "ילד מחוק" תגלו כשתקראו.
אהבתי את הסיפור ואת הציורים שהילד צייר. ריחמתי על הילד והייתי עצוב בשבילו. אהבתי את הרעיון של המחק והצחיק אותי שהילד שינה את ההערה הרעה של המורה והפך אותה לטובה. למדתי מהסיפור שצריך להתמודד עם בעיות ועדיף להיות נמר מאשר שפן. שפן מתחבא ונמר מתמודד עם בעיותיו. לא צריך לשפוט ילד לפי השונות שלו אלא לפי האופי שלו והורים צריכים לתמוך בילדים שלהם. כל אחד צריך להאמין בעצמו, לא משנה מה חושבים עליו. חשבתי שאולי גם אני הייתי רוצה מחק קסמים כי זה נשמע לי מגניב. אהבתי מאד את הספר ואני ממליץ עליו לכולם!
בשורה התחתונה: מי שמע על ילד מחוק?!
תמונות:
|
|
איגרת מידע נוריתה
קבלו את החדשות האחרונות מהאתר!
|