בראשית הסקירה עלי להעיר הערת אזהרה מפיו של מחבר הספר עצמו: "הספר מיועד למרצים, סטודנטים, בעלי תפקידים ציבוריים ומנהלים בחברות בינלאומיות או חברות המעוניינות בפעילות עסקית בינלאומית."
ואכן, הספר מוגש בצורה עניינית ולאקונית וכולל סיכומים של הרצאות באחד עשר נושאים הקשורים למסחר , אסטרטגיה ושיווק בין לאומיים.
ניכר שהכותב מכיר היטב את מלאכת הכתיבה המדעית אך אינו שולט (או שבחר לא להשתמש) בכתיבה ספרותית. הדוגמאות מובאות בלשון דיווחית, השפה אינה סיפורית, הספר עמוס בקישורים, טבלאות, גרפים ומובאות אך ללא שום רצון לעורר את סקרנותנו או למשוך את תשומת ליבנו. לי זה הזכיר סקר ספרות נרחב לקראת הגשת הצעת מחקר .
אין זה ספר עיון שנכתב בצורה מושכת ומגרה. אחד עשר פרקי הספר עוסקים בנושאים מגוונים הקשורים לאסטרטגיה עסקית. אך ד"ר ביג'אוי אינו טורח לחברם בקו מקשר היוצר רצף הגיוני המייצר אצל הקורא תמונה ברורה ומקיפה של הנושא. במקום זאת הוא מביא סיכומי הרצאות בנושאים כמו ההשפעה של ההתפתחות העולמית על האי שוויון, הסיבות להיווצרות הזדמנויות עסקיות ואיומים, מודלים של משטרים כלכליים, מודלים קיימים של אסטרטגיה עסקית, אסטרטגיה שיווקית, מודל האוקיינוס הכחול, השפעת הסביבה האינטרנטית על פיתוח עסקים, הסכמי סחר בין לאומיים ועוד כמה מודלים הקושרים אסטרטגיה עסקית ברמת הפירמה לאסטרטגיית פיתוח עסקים ברמת המדינה. בקיצור לא ספר שאפשר להיכנס אתו למיטה ולהחזיק מעמד יותר מחצי עמוד.
כמרצה ומומחה בתחום החדשנות, עניין אותי הפרק שעסק בחדשנות. אולם גם בו לא מצאתי יותר מכמה שורות אודות כל מודול המוצג בו.
הספר מומלץ למי שחשוב לו הצד התיאורטי היבש של העובדות, מעריך עבודה שסוקרת את תחומי הידע השונים וזקוק לרשימת מקורות מפורטת. אילו הייתי סטודנט בקורס של ד"ר אילן ביג'אוי הייתי שמח לשאול את הספר מהספרייה או להוריד אותו כקובץ מספריית האוניברסיטה.