|
|
|
להבקיע מאה שערים |
|
|
|
מס' גולשים שצפו בספר: 229 |
|
|
הציבור החרדי בישראל מונה כמיליון איש, ומגלגל כ- 12 מיליארד ₪ בשנה. זוהי חברה תוססת ומשתנה שהשפעתה על כלל החברה הישראלית ועל כלכלתה תלך ותתעצם. בדומה לחברה החילונית שמורכבת מקבוצות רבות, כך גם הציבור החרדי מורכב מקבוצות שונות בעלות מאפיינים ייחודיים שלמרות בסיסן האידיאולוגי המשותף הן בעלות השקפות עולם שונות. כדי להצליח עסקית עם קהל יעד זה יש לפנות לכל קבוצה במגזר באופן המיוחד לה, ולתת מענה לצרכים הספציפיים שלה. זוהי משימה סבוכה, אך בהחלט אפשרית.
מטרתו של הספר "להבקיע מאה שערים" שכתב עופר נחשון בהוצאת "ראובן מס ירושלים", היא להקנות את הידע ואת הכלים הבסיסיים להתקשרות עסקית פרודוקטיבית וארוכת ימים עם הציבור החרדי. הספר מיועד בעיקרו לאנשי עסקים שרוצים לחדור למגזר החרדי או לאלה שרוצים להעמיק את קשריהם העסקיים עמו. הספר מאפשר הצצה מיוחדת אל עולם התרבות, המבנה החברתי ותפיסת העולם של ציבור זה.
בספר מוצגות דרכים מעשיות לעסקים עם הציבור החרדי. החל ממסחר, ירידים ושימוש מושכל בתקשורת, עבור לשיווק באינטרנט, וזאת בניגוד לסטיגמה שחרדים אינם גולשים כלל באינטרנט, באסטרטגיית חדירה, בפירוט מוקדי הכוח השונים בתוך החברה המרתקת הזאת וכיצד נכון להיעזר בהם בעסקים. כל מי שחפץ להעמיק עסקיו או שמתעניין בחברה הזאת יפיק תועלת מהספר.
עופר נחשון, (49), נשוי ואב לארבעה, תושב צור הדסה, יזם ומומחה לאסטרטגיה עסקית ולעסקים עם הציבור החרדי. בוגר ישיבות חרדיות, שירת חמש שנים שירות בטחוני קרבי, בעל תואר שני בפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית, נשוי ואב לארבעה. לאחר שעבד כיועץ בחברה לייעוץ אסטרטגי, יצא לדרך עצמאית כיזם וכמייסד חברת ״מלאכת מחשבת״, שיעודה הוא חיבור עסקי בין החברה החרדית לחברה הכללית. עופר ליווה עסקים רבים בבעלות חרדים ובבעלות חילוניים. הוא הקים גשר עסקי בין אנשי עסקים חרדים לבין החברה הכללית ויזם עשרות מיזמים שמחברים בין העולמות. החל מנעוריו דרך חייו הבוגרים והמקצועיים, גילה תמיד עניין בציבור החרדי וחש כלפיו חיבה רבה. חיבתו זאת היא שהובילה אותו לראות באוכלוסייה הזאת יעד עיקרי לעסקיו.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
להבקיע מאה שערים - עופר נחשון
|
|
מס' גולשים שצפו בספר היום: 0 |
תאריך הכנסה לאתר 30/10/2020
כמה שהשם של הספר הזה חכם. המקור של הביטוי מאה שערים הוא "ויזרע יצחק בארץ ההיא וימצא בשנה ההיא מאה שערים". בעצם מדובר בעידן החקלאי בו יצחק זורע ומצליח. הפסוק הזה הוא מקור לשמה של השכונה 'מאה שערים' הירושלמית שתושביה משתייכם למגזר החרדי. וגם הבקעת שער, ואולי אפילו חומה שקיימת בין המגזרים השונים... המשך הביקורת
כמה שהשם של הספר הזה חכם. המקור של הביטוי מאה שערים הוא "ויזרע יצחק בארץ ההיא וימצא בשנה ההיא מאה שערים". בעצם מדובר בעידן החקלאי בו יצחק זורע ומצליח. הפסוק הזה הוא מקור לשמה של השכונה 'מאה שערים' הירושלמית שתושביה משתייכם למגזר החרדי. וגם הבקעת שער, ואולי אפילו חומה שקיימת בין המגזרים השונים שנובעים ממחסומים שונים. המחבר הוא לא עופר נחשון השדרן, אלא איש עסקים שלמד בישיבות חרדיות. הספר מומלץ לא רק לאנשי עסקים, אלא לאנשים שהעולם החרדי מסקרן אותם. הספר מספק תובנות מעניינות על העולם החרדי, וגם שובר כמה סטיגמות על הדרך על העולם התרבותי, תפיסות העולם והמבנה החברתי. מדובר בציבור צרכני לא קטן, שיש כללים שונים שצריך להתחשב בהם. הן מבחינת מוצרי הצריכה של הציבור – פחות טלוויזיות ויותר ביגוד ומזון. הן באופן הפרסום שהוא שונה – יותר התמקדות בפרסום מקומי ופחות דרך פייסבוק והודעות סמס. והן תוך שימת לב לדקויות של ההשתייכות בין חסידים לליטאים, חצרות פנימיות ומאבקים פנימיים של הציבור החרדי. הספר מרתק וכתוב היטב וחושף טפח חשוב על הציבור החרדי. כאשר המסר החשוב הוא בעיקר להבקיע חומות של סטיגמות ולראות את האחר באופן מכבד מהמקום בו אנו נמצאים.
תאריך הכנסה לאתר 23/09/2020
לכל הדעות אין עיתוי טוב ממנו ליציאתו לאור של הספר הנוכחי וכל זאת לאור השסע הבין -מגזרי שהעמיק בתקופה האחרונה, ואכן זוהי הזדמנות פז להכיר טוב יותר את המגזר החרדי על הצרכים הייחודיים שלו ועל הפן העסקי והתרבותי שלו...רק כך בעצם ניתן יהיה בהמשך לבנות גשר של הבנה והאמון ההדדי המאפשר פיתוח קשרי תרבות... המשך הביקורת
לכל הדעות אין עיתוי טוב ממנו ליציאתו לאור של הספר הנוכחי וכל זאת לאור השסע הבין -מגזרי שהעמיק בתקופה האחרונה, ואכן זוהי הזדמנות פז להכיר טוב יותר את המגזר החרדי על הצרכים הייחודיים שלו ועל הפן העסקי והתרבותי שלו...רק כך בעצם ניתן יהיה בהמשך לבנות גשר של הבנה והאמון ההדדי המאפשר פיתוח קשרי תרבות והמסחר בין –מגזריים.
עופר נחשון הוא יזם ומומחה לאסטרטגיה העסקית בהכשרתו והוא המחבר של הספר הנוכחי אשר מתוך היכרותו העמוקה את המגזר החרדי החליט לקחת יוזמה ולהרים כפפה בהציגו לפנינו דרכים יצירתיות לשיתוף פעולה עסקי, דרכים שפיתח במהלך שנים תוך שיתוף פעולה הדוק עם הקהילה העסקית החרדית.
בתחילת דבריו הוא מאפשר לנו הצצה מרתקת על החברה החרדית ומלמד על המבנה הקהילתי ועל האידאולוגיה ותפיסות העולם המיוחדות המניעות אותה. יש לזכור שכיום האוכלוסייה החרדית מונה קרוב למיליון איש וזה אכן מהווה נתח שוק משמעותי ביותר בהתייחסותנו לנושא של מסחר , שווק ,צרכנות , פרסום ותקשורת המונים.
לב ליבו של הספר – אלו הן העצות המעשיות אשר עשויות לסייע לכל אנשי העסקים הישראליים שטרם הכירו או התקרבו למגזר החרדי, בעיקר בשל החששות שנבעו מחוסר ידע מוקדם על דרך התנהלותו, להתחיל לפתח יחסי מסחר בילטרליים וסוף סוף אולי לבנות איתם מערכת יחסים נאותה והמקובלת על שני הצדדים הכוללת בתוכה את כל אותם המרכיבים הבסיסיים שלה- מסגרת לניהול משא ומתן פורה, פיתוח שווק אינטרנטי משותף, עריכת ירידים משותפים, פתיחת בתי עסק בשות' ועוד ועוד...
לכל נושא הנדון בספר מוקדש פרק מיוחד המלווה בהסברים מלומדים המוגשים בפשטות הראויה לציון ולצדם של כל אלה גם תמונות וצילומי צבע המרהיבים ביופיים ועדכניים מאוד הבאים להמחיש את ההווה ברחוב החרדי.
בין יתר הפרקים הנבחרים נבחנות גם סוגיות המיוחדות העוסקות בענייני הכשרות , עריכת החתונות, חגי ישראל ואף בפוליטיקה המקומית המסואבת- כל אלה וההשלכות שלהם על ניהול משא ומתן העסקי הפורה בין שני הצדדים ועל שבירת החומות והמחיצות שעד עתה פגמו בתוצאות הקירוב.
לסיכום ,אוכל לומר בוודאות גמורה שהספר הנוכחי עשוי לעניין ולרתק את כלל הציבור הישראלי ולא רק את נציגי הסקטור העסקי, הרי תמיד רצוי להכיר ולהבין טוב יותר את חלקי החברה השונים שחיים לצדינו, וכנראה זוהי הדרך היחידה והנכונה לשבור את המחיצות ולהתחיל לגשר בתחומי החיים המגוונים הכוללים את המסחר וניהול עסקים משותפים .
שאפו גדול לעופר נחשון ,מחבר הספר הנוכחי על היוזמה הברוכה בהוצאתו , אכן הצלחת כאן בגדול להבקיע את מאה השערים הדרושים תרתי משמע!
|
|
איגרת מידע נוריתה
קבלו את החדשות האחרונות מהאתר!
|